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MASS

2019 by SOHMA FURUTATE 古舘壮真

Iron

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デザインの実践的な場である物質・物体(形・位置・運動等の空間的広がりの特徴)と、思考のツールである経験や知識との間の関係を観察し、それらが接するときの違和や齟齬からデザインの課題を探った。これらは、認識に先立ち感覚で捉える行為を促すことを目的としたインテリアエレメンツである。『MASS』は、物質の基本的な情報である要素”形”から、認識というテーマに対しての最も明快で直接的なアプローチを試みた。3DCGソフトウェアでのモデリング機能の構成要素は、厚みのない面で構成された、質量の無い「0」のオブジェクトである。そのオブジェクト同士が交わったり、突き出たり、それによって穴が開いたりする非現実的な現象・形を抽出し、私たちの住む現実の世界、3次元空間への表現を試みた。これらのエレメンツは、経験や知識を遮断し、モノを「用途」ではなく「要素」で捉える視点の提案である。現代は機械や道具が日常に溢れ、人と親密な関わりを持つことで無意識な作業が多くなってきている。そこに新たな知覚・認識・思考の余地を与えることで、私たちの生活はどう変わっていくのか。

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Observe the relationship between substances and objects (features of spatial spread such as shape, position, movement, etc.) that are practical places for design and experience and knowledge that are tools for thinking Investigated design issues from discomfort and descrepancy. These are interior elements aimed at encouraging the act of capturing with a sense prior to recognition. “MASS” tried the most clear and direct approach to the theme of recognition from the element “form” which is the basic information of matter. The component of the modeling function in the 3DCG software is an object of “0” having no mass and composed of a surface having no thickness. I extracted unrealistic phenomena and shapes in which the objects intersect, protrude, and open holes, and tried to express them in the real world in which we live and in a three-dimensional space. These elements are a proposal of the viewpoint which intercepts experience and knowledge and perceives things not by "use" but by "element". Nowadays, machines and tools are overflowing with everyday life, and the unconscious work is increasing due to the close relationship with people. How will we change our lives by giving us room for new perception, recognition and thinking? 

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